mercredi 26 septembre 2012

χριστιανο-ισλαμικές σχέσεις, έτσι όπως τις βλέπει μια διάσημη αραβολόγος

η κυρία Κιλπάτρικ, συγγραφέας πολλών έργων γύρω από την αραβική λογοτεχνία και πολιτισμό, με κόσμο γύρω της που πάντα έχει βοηθήσει ως καθηγήτρια σε διάφορα πανεπιστήμια, ως συντονίστρια συνεδρίων, ως υπεύθυνη δημιουργίας επιστημονικών περιοδικών, δίνει ακόμη πολλά μαθήματα σε όλους μας.
την γνώρισα το 2000 στο Κέμπριτζ, στο συνέδριο αραβολόγων της Αγγλίας. επειδή γνωρίζει κάπως ελληνικά λόγω της κλασικής της παιδείας, της χάρισα τότε τις σημειώσεις μου για την αραβική λογοτεχνία. πριν καλά καλά επιστρέψω στην Ελλάδα, εκείνη είχε στείλει στο πανεπιστήμιο Αθηνών μια συστατική επιστολή για τη συγγραφέα των σημειώσεων, και συγχρόνως στη γράφουσα ένα πακέτο με φωτοτυπίες άρθρων της σχετικά με τα επιστημονικά θέματα που με απασχολούν.
όπως καταλαβαίνετε, αυτά είναι μαθήματα ζωής για έναν πάντα μαθητευόμενο δάσκαλο σαν και του λόγου μου. όσο κι αν προσπαθώ, ποτέ δε θα φτάσω τέτοιους δασκάλους που έτυχε να γνωρίσω στη ζωή μου.
καλός δάσκαλος δε σημαίνει να σου δίνει μόνο θάρρος, αλλά και να είναι δίκαιος και αυστηρός μαζί σου.
η κυρία Κιλπάτρικ ήταν πρόεδρος στον τομέα λογοτεχνίας στο προαναφερθέν εδώ στο μπλογκ μας συνέδριο http://www.soscientgr.blogspot.gr/2012/09/12-16-2012.html. η γράφουσα μίλησε στον τομέα γλωσσολογίας, για τη γνώση της ελληνικής στο Φιχρίστ, δλδ στην ουσία για τη γνώση της ελληνικής το 10ο αιώνα στη Βαγδάτη. ο τίτλος της ανακοίνωσης προκάλεσε ενδιαφέρον, πολλοί ήρθαν να ακούσουν και μάλλον το θέμα άρεσε όπως είχε ερευνηθεί. ρώτησα την κυρία Κιλπάτρικ στο τέλος, να μου δώσει ενδεχομένως διορθώσεις. αυτή η γυναίκα που έχει ασχοληθεί με πολύ δύσκολα θέματα αυτής της εποχής, μου είπε: δεν είμαι ειδικός σε αυτό. αλλά η οπτική σας με ενδιαφέρει και θα ξαναδιαβάσω το φιχρίστ.
να τι σημαίνει δάσκαλος. σοβαρός δάσκαλος, όχι βλακείες. η απάντησή της είναι για μένα, ξανά, μάθημα ζωής.
μιλώντας γι'αυτήν με μιά συνάδελφο, μου δόθηκε η παρακάτω διεύθυνση. νομίζω αξίζει να τη διαβάσουμε.


http://www.incommunion.org/2008/08/02/orthodox-muslim-relationsthe-search-for-truth/

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire